Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

"Słychać, ale nie wiadomo co to" :kierownicy ASO

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • "Słychać, ale nie wiadomo co to" :kierownicy ASO

    Z tego co słyszałem to 1,8T 150 PS można podkręcić bezpiecznie samym chipem do +/- 180 PS. Natomiast 1.8 T 180 PS to 210 PS bez ingerowania w mechanikę. Podobno w RS są mocniejsze przeguby z Audi TT, inne wtryski i większe turbo ale to tylko podobno, jak bym robił chipa to w VTG w Warszawie oni chyba wiedzą jak to wszystko wygląda i do ilu koni można to virusować.
    Natomiast co do mojego chipowania to myślałem, żeby pójść dalej i wymienić turbo na większe, sprzęgło, intercoller, hamulce i co tam jeszcze potrzeba i dopiero wtedy zrobić chip ale nie wiem czy kiedykolwiek to zrealizuje bo podejrzewam, że koszty takiej operacji będą spore.

  • #2
    "Słychać, ale nie wiadomo co to" :kierownicy ASO

    "Słychać ewidentnie, ale nie wiadomo co to":wypowiedz dwu kierowników serwisu ASO SKODA (!!!) podczas jazdy moim autem.

    Niby wszystko dobrze, auto jedzie, przyspiesza, spalanie prawidłowe, oleju nie bierze, ogólnie jest ok ALE:

    podczas przyspieszania
    TYLKO przy 2200 -2500 obrotów
    TYLKO na 5 i 6 biegu
    przy dodawaniu "gazu" auto aż całe wibruje, w kabinie głośno buczy
    dalsze przyspieszanie= wyższe obroty == wszystko w normie.

    Dodam tylko, że objaw "buczenia" przypomina np: jazdę na zbyt niskim biegu z wciśnietym gazem do dechy na zimnym silniku w samochodach starszej generacji ALE nie występuje on u mnie w ŻADNYM innym momencie niż ten który powyżej opisałem.

    Obecny przebieg auta: 30 tyś km. Od nowości tylko ja je użytkuję.
    POMOCY!!!!
    Octavia II SOLO COMBI 1,9 TDI 4x4

    Komentarz


    • #3
      doktorek, ty masz 4x4?
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz


      • #4
        Tak.
        Wizualnie przeniesienie napędu, haldex od spodu wygląda dobrze. Żadnych wycieków. Działa sprawnie. Podejrzenie na żle wyważony wała napędowy- raczej wykluczone.
        Wszystko "raczej" wykluczone bo "buczenie=rezonans" jest TYLKO 2200-2500 obr/min.
        Octavia II SOLO COMBI 1,9 TDI 4x4

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez doktorek
          Tak.
          to popraw opis
          ja bym pomyślał o haldexie
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz


          • #6
            Przyjrzyj się podporom wału. Niewykluczone że wibracje mogą pochodzić stąd. Do tego spójrz na tłumik drgań skrętnych tuż za skrzynią biegów czy nie ma luzów.
            *1B1B*1.8T*4x4
            *1B1B*1.9T*DSG

            Komentarz


            • #7
              odgrzeje kotleta, ale potomnym to się przyda - bo jest to typowa usterka aut z koncernu VAG (aut z dopinanym tyłem, czyli 4x4)

              mianowicie to buczenie i drgania, występujące tylko na wyższych biegach i w określonym zakresie obrotów to podstępna usterka tłumika drgań skrętnych (ale nie tego pierwszego za skrzynią, o którym pisał przedmówca wyżej, tylko tego tylnego, przed haldexem)

              tak btw to wygląda to na celowy sabotaż konstruktora, aby klientów narazić na wymianę dość drogiego elementu tudzież ściągnąć do serwisu :twisted:

              (a wystarczyłoby zrobić zewnętrzny pierścień tłumika z kwasówki i tłumik byłby niemalże wieczny)

              w większości wypadków, po demontażu, odrdzewieniu, rozruszaniu i nasmarowaniu funkcjonalność tłumika udaje się przywrócić i objawy znikają, a sporo PLN zostaje w kieszeni 8)

              wszystko opisane jest tutaj:
              4motion - wibracje podczas gwałtownego przyspieszania / informacje od VW - Silnik, skrzynia biegów - Passat Forum
              Diesel Service Śmietana
              43-210 Kobiór
              ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

              uwaga
              nie robimy pompowtryskiwaczy

              Komentarz


              • #8
                mattyah4x4, kolega spc już z tym walczył i mu się udało.. relacja gdzieś na forum.
                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz


                • #9
                  być może, ale szukajka przy słowach kluczowych "tłumik drgań skrętnych" nie wywala walki kolegi spc tylko wywala ten temat i kilka innych (bzdurnych, bo dotyczących sprzęgła)

                  to napisałem tu 8)
                  Diesel Service Śmietana
                  43-210 Kobiór
                  ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                  uwaga
                  nie robimy pompowtryskiwaczy

                  Komentarz


                  • #10
                    mattyah4x4, tutaj... Forum - Octavia Club Polska

                    Nie dziwię się, że nie możesz znaleźć bo szukajka na tym forum jest mocno upośledzona :?
                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                    Komentarz


                    • #11
                      tylko tytuł tego wątku - nijak się ma do treści
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz


                      • #12
                        właśnie :lol:
                        dlatego napisałem tutaj właśnie, zwiększa to szanse natknięcia się :P

                        ale do rzeczy - jestem właśnie po przeglądzie mojego tylnego "tłumika drgań skrętnych wału napędowego" i mam kilka przemyśleń, które poniżej wypunktuję (zaczynając od najważniejszej), otóż:

                        - obsługa okresowa tego tłumika to OBOWIĄZEK każdego posiadacza auta 4x4 VAG
                        (chyba, że woli niepotrzebnie wydawać raz na jakiś czas kwotę rzędu 1-2 tys PLN
                        )

                        oczywiście porządna obsługa wiąże się z demontażem tego elementu i konserwacją go na stole - jest z tym trochę roboty - ale pod kryptonimem obsługa okresowa mam na myśli raczej co innego (prostszego, łatwiejszego i przyjemnego), tj.

                        dwa razy w roku (wiosną i jesienią) należy auto podnieść na podnośniku kolumnowym, wejść pod spód będąc uzbrojonym w mały młotek i spray odrdzewiająco-penetrujący jakiejś dobrej firmy (polecam coś dobrego, i nie mam tu na myśli wd-40)

                        CO ROBIMY ? ano obficie spryskujemy przestrzeń pomiędzy zewnętrznym iwewnętrznym pierścieniem tłumika drgań, pomiędzy spryskiwaniami stukamy młotkiem delikatnie w ten zewnętrzny pierścień... obracamy wał o kilkadziesiąt st, znowu spryskujemy, znowu pobijamy, i tak w kółko - nie bójmy się tego pobijania, zewnętrzny pierścień powinien się wysuwać względem środkowego spokojnie do 10 mm !!!

                        ważne! spryskujemy i pobijamy w dwóch kierunkach - zarówno od przodu auta w kierunku tyłu, jak i od tyłu do przodu...

                        jeżeli pierścień się rusza - to zrobiliśmy całkiem niezłą okresową konserwację i przedłużyliśmy życie tego elementu dość poważnie, mamy spokój na pół roku :szeroki_usmiech

                        jeżeli pierścień się nie przesuwa pomimo tych ww. opisanych czynności, to mamy problem i trzeba szybko tłumik drgań zdemontować (jest z tym trochę pierd.lenia) i próbować go rozruszać na stole przy użyciu poważniejszych narzędzi (najpewniej będzie do uratowania)

                        natomiast jak pierścień stoi na dębowo to mamy do wydania co najmniej 1.000 PLN (tyle kosztuje zamiennik lemfordera) lub 1.500 PLN (ASO) + robocizna

                        moim zdaniem lepiej zapobiegać 8)
                        Diesel Service Śmietana
                        43-210 Kobiór
                        ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                        uwaga
                        nie robimy pompowtryskiwaczy

                        Komentarz


                        • #13
                          Zmieniłem temat tamtego posta, teraz może będzie łatwiej wyszukać
                          Piter
                          tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
                          KM i Nm dołożył gregor10

                          Komentarz


                          • #14
                            doktorek, Pomyliłeś działy, ten jest o OI.

                            Komentarz


                            • #15
                              faktycznie ! :shock:
                              dopiero teraz zauważyłem... może PT Moderator mógłby to przenieść do O2 ??
                              (w O1 jest trochę inny tłumik drgań wału...)
                              Diesel Service Śmietana
                              43-210 Kobiór
                              ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                              uwaga
                              nie robimy pompowtryskiwaczy

                              Komentarz


                              • #16
                                Przeniesione...
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz


                                • #17
                                  Witam. ja też przed dwoma tygodniami walczyłem z tylnym tłumikiem drgań bez rozkręcania i udało się to rozruszać wibracje ustąpiły ale dopiero po porządnym przegonieniu auta, jeszcze muszę zobaczyć na przedni. cena w serwisie to 1300zł
                                  www.eurograd.pl

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    przedni jest inaczej skonstruowany... i bardziej odporny na upływ czasu :-)
                                    Diesel Service Śmietana
                                    43-210 Kobiór
                                    ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                    uwaga
                                    nie robimy pompowtryskiwaczy

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Nie wiem co Wy macie z tymi cenami powyżej 1k PLN. Mnie ten tłumik (Febi) wyniósł 700zł + 50zł wymiana. Zamawiał mój mechanik. Wiem, że nie rzeźbi mnie na częściach bo jak chcę to mam fakturę zakupu do wglądu.
                                      Piter
                                      tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
                                      KM i Nm dołożył gregor10

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Witam ja po zakupie OII 4x4 też zauważyłem wibracje i buczenie, w serwisie Skody zalecono wymianę /1300zł/ na tym forum i forum Passata znalazłem rozwiązanie tego problemu mechanik bez demontażu rozruszał tłumik i było lepiej ale dopiero po drugim razie udało się na 100%. ale mała uwaga do smarowania trzeba użyć smaru silikonowego a nie WD40 bo on rozpuszcza gumę i efekt jest za chwilę taki jak przed smarowaniem.
                                        www.eurograd.pl

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          zauważyłem na necie że występują 2 numery OE tego tylnego łącznika 1K0521307A ( i tu znajdziemy zamiennik Lemfordera) lub 1J0521307C i tu występuje choćby Febi 19526 wiecie czy to są równoważne produkty, czy może stosowano dwa różne rozwiązania ?
                                          service by Auto Tar

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Ja mam założony Febi i wszystko ładnie pasuje i działa. Nie pamiętam co było oryginalnie. Auto rocznik 2006, MY 2007.
                                            Piter
                                            tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
                                            KM i Nm dołożył gregor10

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Febi idze w duzej ilosci na pierwszy montaz. Czasem przy zakupie czesci mozna zauwazyc na niej numer Febi, oraz kawalek nie do konca zeszlifowanego numeru czesci, danego producenta pojazdu
                                              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                              Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                              Bylo ->GOLF 3 1.8

                                              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Dwa tygodnie spokoju i znów się zatarło, macie jakiś trwały sposób, bo jak nie to muszę jednak nowy

                                                [ Dodano: Wto 06 Maj, 14 20:05 ]
                                                Temat zakończony wymianą, bo ciągłe czyszczenie i nasłuchiwanie czy buczy mnie mocno denerwowało, znalazłe na necie zamiennik z lemfordera za 620zł zamontowałem i jest cisza.
                                                www.eurograd.pl

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Witajcie, jestem posiadaczem octavi 4x4 1,9tdi z 2008, też zmagam się z "buczeniem", póki co wymieniłem przegub wału (ten na poczatku)był popękany, mam wrażenie że po wymianie jest jeszcze gorzej, co do amortyzatora drgań to podrzuciłem mechanikowi literaturę z forum, ale chyba nie zczaił, stwierdził że jest ok..
                                                  czy orientujecie się czy można bez późniejszych komplikacji zdemontować wał i przejechać się
                                                  w celu weryfikacji skąd dobiega ten dzwięk (zawężenie pród/ tył)?
                                                  zdarzają się przypadki, kiedy kończąca się dwumasa zaczyna przenosić drgania na karoserię
                                                  dlatego chce zawęzić obszar poszukiwań

                                                  Pozdrawiam!

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X